Tytuł Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw Podtytuł Teoria i praktyka Autorzy Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-7969-960-5 Rok wydania 2016 Wydanie 1 liczba stron 290 Format pdf Spis treści Wstęp 9
1. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji przedsiębiorstw 11
1.1. Geneza i rys historyczny 11
1.2. Teoretyczne aspekty cyklu internacjonalizacji przedsiębiorstw 15
1.3. Definicje i istota cyklu internacjonalizacji 20
1.4. Modele internacjonalizacji przedsiębiorstw 25
1.5. Motywy i bariery w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw 50
1.6. Reasumpcja 58
2. Beata Glinkowska, Przedsiębiorstwo międzynarodowe w procesie internacjonalizacji 61
2.1. Definicje i istota 61
2.2. Formy i aspekty organizacyjno-prawne przedsiębiorstw międzynarodowych 67
2.3. Reasumpcja 86
3. Bogusław Kaczmarek, Podstawy zarządzania międzynarodowego 89
3.1. Zarządzanie międzynarodowe – zagadnienia ogólne 89
3.2. Teoretyczne podstawy i problemy zarządzania międzynarodowego 98
3.3. Rozmiary zarządzania międzynarodowego 111
3.3.1. Rozmiar kulturowy zarzadzania międzynarodowego 113
3.3.2. Zarzadzanie międzykulturowe 121
3.3.3. Etyka w przedsiębiorstwach międzynarodowych 135
3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach międzynarodowych – wybrane elementy 139
3.5. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwach międzynarodowych – istota i komponenty składowe rynku finansowego 164
3.5.1. Specyfika zarządzania finansowego w przedsiębiorstwach międzynarodowych 164
3.6. Wybrane części nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach międzynarodowych (corporate governance) 173
3.7. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych 178
3.8. Reasumpcja 185
4. Beata Glinkowska, Procesy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 187
4.1. Wpływ internacjonalizacji na strukturę organizacyjną przedsiębiorstw 187
4.2. Strategie i formy internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 198
4.3. Studia przypadków internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 212
4.3.1. Motywy i bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw 212
4.3.2. Przykłady firm – analiza 222
4.4. Modele internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w praktyce 243
4.5. Budowanie relacji polskich przedsiębiorstw z partnerami zagranicznymi 247
4.6. Internacjonalizacja przedsiębiorstw z sektora MSP – kierunki rozwoju 255
4.6. Reasumpcja 262
Zakończenie 265
Bibliografia 267
International Management and Internationalization of Enterprises. Theory and Practice (Summary) 285
Spis tabel 286
Spis rysunków i wykresów 288
Informacja o autorach 289
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.