Tytuł Zarządzanie międzynarodowe Podtytuł Strategie i studia przypadków Autorzy Beata Glinkowska, Bogusław Kaczmarek Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ISBN 978-83-8088-366-6 Rok wydania 2016 Łódź Wydanie 1 liczba stron 166 Format pdf Spis treści Wstęp 7
I. Przedsiębiorstwo wobec procesów globalizacji i internacjonalizacji 11
1. Globalizacja – istota, korzyści 11
2. Internacjonalizacja – istota, korzyści, zagrożenia 14
3. Warunki funkcjonowania współczesnych firm 17
4. Wsparcie rządu 22
5. Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstw i ryzyko w handlu międzynarodowym 26
II. Formy i strategie internacjonalizacji 33
1. Strategie internacjonalizacji 33
2. Formy internacjonalizacji 40
3. Modele internacjonalizacji 49
4. Struktury organizacyjne przedsiębiorstw międzynarodowych 63
III. Studia Przypadków 73
1. Przedsiębiorstwo „Agat" 73
2. Przedsiębiorstwo „Wola" 80
3. Przedsiębiorstwo „High Fashion" 87
4. Przedsiębiorstwo P. Hulicki ZPHU „PiK" 93
5. Przedsiębiorstwo Famas SA 98
6. Przedsiębiorstwo „Z.W. Biliński" Sp. J. (Factory of Colour) 103
7. Przedsiębiorstwo „X" z branży zbrojeniowej 110
8. Przedsiębiorstwo „Y" z branży zbrojeniowej 115
9. Przedsiębiorstwo Sprzętu Ochronnego MASKPOL SA 124
10. Przedsiębiorstwo Gatta Sp. Z o.o. 132
Zakończenie 137
Bibliografia 139
Spis rysunków 147
Spis tabel 148
Spis zdjęć 149
Ankieta 151
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie międzynarodowe. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.