Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się niezwykle widoczne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są poprawne relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, teoretyczny, omawia rozumienie pojęcia poczucia własnej wartości, ukazuje także czynniki posiadające wpływ na jego rozwój i charakterystykę zachowań jednostek mających prawidłowe i nieprawidłowe poczucie własnej wartości. Drugi rozdział zajmuje się metodami i strategiami pracy z grupą. Dokonano w nim klasyfikacji tych metod i przeglądu wybranych spośród nich, uwzględniając zwłaszcza te, które zostały użyte w niniejszej propozycji zajęć dla dzieci. Ważnym zagadnieniem w tym rozdziale jest prezentacja etapów, strategii i obowiązujących zasad pracy z grupą. Ukazano w nim także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Ostatni, trzeci rozdział posiada charakterystykę dziecka w młodszym wieku szkolnym i przygotowaną na podstawie literatury przedmiotu i własnych doświadczeń autorek, propozycję programu rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. ROZDZIAŁ TRZECI zawiera 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ lub DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU i KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA dopełniające ĆWICZENIA DO wykorzystania w trakcie REALIZACJI PROGRAMU.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.