Tytuł Współczesna myśl pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania Podtytuł Znaczenia, klasyfikacje, badania Autor Bogusław Śliwerski Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-236-4 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 2 ilość stron 344 Format epub, pdf Spis treści Wstęp
Rozdział I
Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej
Paradygmat
Szkoła naukowa – pedagogiczna
Podejście retoryczne i socjologiczne w pedagogice
Kierunek naukowy – pedagogiczny
Ruch, prąd naukowy – pedagogiczny
Doktryna naukowa – pedagogiczna
Podejście teoretyczne – pedagogiczne
Dyskurs pedagogiczny
Ideologie polityczne – pedagogiczne
Moda umysłowa – pedagogiczna
Myśl pedagogiczna
Rozdział II
Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie – między fundamentalizmem
a pluralizmem
Metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli
Rozdział III
Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej
Klasyfikacje polskich pedagogów
Klasyfikacje kierunków myśli pedagogicznej w innych krajach
Rozdział IV
Studia porównawcze myśli pedagogicznej
Badania historyczne myśli pedagogicznej
Badania ahistoryczne, problemowe
Kryteria porównywalności kierunków myśli pedagogicznej
Analiza dyskursów
Badania hermeneutyczne
Kartografia kierunków pedagogicznych
Fenomenografia
Badania biograficzne – biografistyka pedagogiczna
Podejście antagonistyczne
Recepcja potoczna
Warunki prowadzenia badań porównawczych myśli pedagogicznej
Rozdział V
Egzemplifikacje badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych
Komparatystyka z wnętrza filozofii i kultury
Wspólnota badań porównawczych w naukach
o wychowaniu Polski i Niemiec po II wojnie światowej
Założenia kierunków współczesnej psychologii
w badaniach pedeutologicznych
Analiza dyskursu pedagogicznego i jej znaczenie w badaniach
pedagogicznych
Filozoficzna rekonstrukcja myśli klasyków pedagogiki
Rekonstrukcja metodą historyczną ewolucji edukacji estetycznej
Analiza słabo obecnego w polskiej praktyce edukacyjnej
prądu pedagogicznego
Dekonstruowanie mitów pedagogicznych
Przykład badań nad recepcją antypedagogiki w Polsce
Zamiast zakończenia
Bibliografia
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Bogusław śliwerski Współczesna myśl pedagogiczna znaczenia, klasyfikacje, badania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.