Tytuł Edukacja medialna a reklama Podtytuł Studia teoretyczne i analizy empiryczne w kontekście środowiska szkolnego Autor Monika Frania Język polski Wydawnictwo Uniwersytet Śląski ISBN 978-83-8012-216-1 linia Prace Naukowe UŚ; Pedagogika Rok wydania 2013 Katowice Wydanie 1 liczba stron 198 Format pdf Spis treści SPIS TREŚCI Słowo wstępne / 9 Rozdział 1 Wprowadzenie w problematykę reklamy / 13 1.1. Pojęcie, funkcje i warianty przekazów reklamowych / 13 1.2. Oddziaływanie reklamy na człowieka w wybranych modelach i koncepcjach / 17 1.2.1. Wybrane modele i mechanizmy psychologiczne(go) oddziaływania reklamy / 17 1.2.2. Perswazja i manipulacja w reklamie / 23 1.2.3. Parametry sloganu reklamowego / 29 1.3. Specyfika reklamy telewizyjnej / 30 1.3.1. Reklama telewizyjna a dzieci i młodzież w świetle dotychczasowych badań i analiz / 36 Rozdział 2 Media jako przestrzeń edukacyjno-wychowawcza dzieci i młodzieży w aspekcie wybranych problemów / 41 2.1. Znaczenie mediów we współczesnym świecie w wybranych teoriach / 41 2.2. Telewizja jako pozaszkolna przestrzeń życia – szanse i zagrożenia / 48 Rozdział 3 Edukacja medialna wyzwaniem społeczeństwa informacyjnego / 57 3.1. Charakterystyka edukacji medialnej i wychowania do mediów / 57 3.2. Alfabetyzacja medialna w środowisku pozaszkolnym / 63 3.3. Wybrane aspekty medialnej ścieżki edukacyjnej / 65 3.4. Edukacja medialna w kontekście aktualnej podstawy programowej kształcenia ogólnego / 70 Rozdział 4 Wprowadzenie alfabetyzacji medialnej do edukacji wybranych krajów – perspektywa globalna / 77 4.1. Postulaty, praktyka i programy nauczania / 77 4.2. Eksperymentalne projekty dydaktyczno-badawcze na przykładzie brazylijskim / 80 Rozdział 5 Podstawy teoretyczne procesu dydaktycznego w zakresie edukacji medialnej / 83 5.1. Założenia ogólne w kontekście eksploracji własnych / 83 5.2. Teorie uczenia się w nurcie konstruktywistycznym / 84 5.3. Metody nauczania mediów / 87 Rozdział 6 Reklama telewizyjna a licealiści – próba charakterystyki wybranych aspektów zjawiska na podstawie eksploracji eksperymentalnej / 89 6.1. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań początkowych / 89 6.1.1. Parametr częstotliwości / 91 6.1.2. Parametr upodobań / 99 6.1.3. Parametr akceptacji / 102 6.2. Recepcja reklamy – wyniki ankietowych badań końcowych / 110 6.2.1. Parametr częstotliwości / 111 6.2.2. Parametr upodobań / 116 6.2.3. Parametr akceptacji / 121 6.3. Analiza zmiany percepcji reklamy – próba podsumowania / 128 6.4. Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży / 131 Rozdział 7 Edukacyjne warsztaty medialne a percepcja wyselekcjonowanych spotów reklamowych / 135 7.1. Analiza formy i treści eksperymentalnego bloku reklam telewizyjnych / 135 7.2. Odbiór eksperymentalnego bloku reklam – wyniki pretestu i posttestu / 140 7.2.1. Upodobania osobiste dotyczące spotów reklamowych / 141 7.2.2. Komunikat reklamowy a dobra konsumpcyjne / 146 7.2.3. Efektywność reklamy w ocenie uczniów / 150 7.2.4. Funkcja rozrywkowa reklamy / 154 7.3. Wpływ zajęć z edukacji medialnej na świadomość wykorzystywania technik perswazyjnych w reklamie i wiedzę na ten temat / 156 Rozdział 8 Edukacja medialna oczami uczniów, dyrektorów szkół i przyszłych pedagogów / 161 Uogólnienia i wnioski końcowe – perspektywa empiryczna i funkcjonalna / 167 Bibliografia / 175 Literatura / 175 Zasoby internetowe / 183 Dokumenty i akty prawne / 184 Wykaz rysunków, tabel i wykresów / 187 Summary / 191 Zusammenfassung / 193
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja medialna a reklama Uniwersytet śląski. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.