Książka wpisuje się w kierunek współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się być istotnie znaczne w świecie zdominowanym poprzez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci i wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat, powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości. Książka składa się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiono zagadnienie poczucia własnej wartości, odwołując się w sporej mierze do teorii N. Brandena. W dostępny sposób omówiono czynniki mające wpływ na budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby oraz opisano zachowania osób o dobrym i niewłaściwym poczuciu własnej wartości. W części drugiej Autorki zapoznają czytelnika z warsztatem metodycznym nauczyciela-wychowawcy, przedstawiając etapy, strategie i zasady pracy z grupą a także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych. Najbardziej znacząca dla praktyki pedagogicznej jest trzecia część książki, w której przedstawiono autorski program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Część praktyczna stanowi ponad 48 stron opracowania. ROZDZIAŁ TRZECI mieści 17 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ albo DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU i KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA dodatkowe ĆWICZENIA DO wykorzystania w trakcie REALIZACJI PROGRAMU.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.