Praca emocjonalnie zaopiekowana
Nie jesteśmy ekspertami od emocji. Mamy problem z odczytywaniem ich u innych ludzi, nierzadko nie potrafimy nawet określić tego, co nam samym w duszy gra. To efekt tego, jak nas wychowano, spadku kulturowego, jaki odziedziczyliśmy. Także w pracy. Na skutek czego zamiast partnerskich w wielu relacjach zawodowych panują niezdrowe układy podległości i dominacji. A my, choć podskórnie czujemy, że coś tu jest nie w porządku, i tak się na to godzimy, i znosimy atmosferę, która psuje nam krew i obrzydza życie.
Stop! Wcale nie musi tak być! Możemy się zmienić. Wszyscy, szefowe, szefowie, podwładne, podwładni, możemy uzdrowić relacje, jakie panują w naszych firmach, instytucjach i organizacjach. Jednak aby tak się stało, nie wystarczą prawidłowe chęci. Trzeba nam jeszcze solidnej dawki wiedzy o tym, jak jest, dlaczego tak jest i oczywiście jak może być. Potrzebne nam spore spojrzenie na emocje rządzące naszym życiem zawodowym. Takie, jakim dzieli się w swojej najnowszej książce Łada Drozda.
Łada Drozda skłania do zastanowienia się, jaki "ślad emocjonalny" pozostawiamy po sobie, niezwykle wśród osób, które spotykamy na drodze zawodowej, i podpowiada, jak sprawić, by był jak najlepszy, pełen życzliwych wspomnień i stwarzających refleksji, a nie bólu czy rozczarowania. To książka o emocjach i relacjach w życiu zawodowym, czyli o tym, co jest dla nas szczególnie ważne, choć rzadko się do tego przyznajemy. Robi miejsce na emocje w biznesie. Bo nie ma biznesu bez emocji.
Marta Iwanowska-Polkowska, psycholożka, trenerka, coachyca, autorka książki Nażyć się. Jak zacząć nażywać się od dziś, pamiętać o tym jutro i już nigdy o sobie nie zapomnieć
Biznes wreszcie zdał sobie sprawę, że emocje powodują zachowania, a te oznaczają zarówno to, co robimy, jak i to, kim się czujemy. Łada nie poszła na skróty. Pisze o realnym świecie, w którym naciska się na wyniki - ale zapomina, iż to ludzie je wypracowują. Cel jest ważny, jednak jednakowo ważna jest droga, a droga to, poza intelektem i poznaniem, także emocje. Właśnie one odpowiadają za to, jakie myśli i zachowania przedstawiamy. Autorka przedstawia emocje szeroko, jako coś, co społecznie istnieje, jest z nami cały czas. Nimi oddychamy. I by lepiej oddychać, warto sięgnąć po tę książkę - uwrażliwi nas i nauczy dostrzegać subtelności, które Łada wydobyła na światło dzienne.
Dr Grzegorz Radłowski, doradca zarządów, ekonomista i socjolog, autor bestsellerowych książek dla biznesu
Kiedy uświadomimy sobie, że według statystyk mniej więcej połowę życia spędzamy w pracy, niezwykle pokaźne staje się pytanie, jaka kondycja emocjonalna nam wtedy towarzyszy i jak możemy o nią dbać, pracując w wymagających warunkach konsumpcyjnego i złożonego świata opartego na zarządzaniu poprzez pomnażanie. W tym kontekście odważne w swej surowości i bezpośredniości rozpakowywanie wyzwań związanych z komunikacją, udzielaniem danych zwrotnej i współczesny...
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Emocjonalny (nie)ład w pracy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.