Książka składa się z pięciu rozdziałów. W każdym, oprócz osadzenia w najróżniejszych ramach koncepcyjnych i teoretycznych, autorka ukazuje wyniki badań równocześnie światowych, jak i polskich badaczy oraz próbuje dokonać pewnych podsumowań.
Tam, gdzie polski trzeci sektor jest nieco odmienny, pokazuje w szczególności owe różnice, jak też wyjaśnia ich przyczyny. W każdym rozdziale Czytelnik wynajdzie także przeróżne mocne przykłady zachodzących procesów i zjawisk w organizacjach pozarządowych albo w ich otoczeniu, które przybliżają omawiane zagadnienia.
W pierwszym rozdziale omówiono zmiany, jakie zaszły w ostatnich trzydziestu latach w rozumieniu, czym są organizacje pozarządowe,, a także przedstawiono dowody ich stopniowej hybrydyzacji. W drugim rozdziale omówiono światowe megatrendy, które wpływają na funkcjonowanie organizacji pozarządowych i transformują je.
Dużo uwagi poświęcono także procesom upodabniania się organizacji pozarządowych do przedsiębiorstw. Trzeci rozdział dotyczy z zasady konwencjonalnych funkcji pełnionych poprzez organizacje pozarządowe.
przedstawia także zmiany w realizacji tych funkcji. Rozdział czwarty poświęcono całkowicie dysfunkcjom i nieprawidłowościom zarządzania organizacjami pozarządowym. Rozdział piąty dotyczy zmagania się organizacji z paradoksami.
Na koniec rozdziału autorka przybliża dwa dominujące w literaturze przedmiotu modele radzenia sobie z paradoksami w zarządzaniu organizacjami pozarządowymi. Monografia jest opracowaniem skierowanym w głównej mierze do badaczy trzeciego sektora, jego liderów, lecz także wszystkich tych, którym nie jest obca troska o rozwój i powodzenie społeczeństwa obywatelskiego w Polsce i na świecie.
Słowa kluczowe: organizacje pozarządowe, trzeci sektor, wyzwania, zmagania i paradoksy, teoria krytyczna
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Druga twarz trzeciego sektora. Współczesne wyzwania zarządzania organizacjami pozarządowymi. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.