Niniejsze opracowanie zaczyna wprowadzenie Czytelnika w problematykę czwartej rewolucji przemysłowej wraz z przedstawieniem jej najmocniejszych zagadnień. Podjęte rozważania rozpoczęto od prezentacji genezy Industry 4.0 w celu umożliwienia udoskonalonego zrozumienia zawartej w kolejnej części idei prezentowanej tematyki. Rozdział pierwszy kończy próba wykazania, czy i jak szeroko koncepcja Industry 4.0 jest znana polskim przedsiębiorcom. Systematyzacja wiedzy dotyczącej kapitału relacyjnego, a także kapitału społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem wyróznionia zależności między nimi, stanowi cel kolejnej części niniejszego opracowania. Problematykę budowania relacji przez zaangażowanie (Customer Engagement – CE) podjęto w kolejnym rozdziale. Opracowanie kończy prezentacja koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, uwzględniająca zarządzanie relacjami z otoczeniem uniwersytetu czwartej generacji. W części tej opisano ewolucję uniwersytetu, analizując jego generacje, modele i tradycje. W dodatku przytoczono definicje społecznej odpowiedzialności w kontekście biznesowym i akademickim. Tematyka podjęta w niniejszym opracowaniu jest niezmiennie aktualna, tak jak relacje, na bazie których budowane są relacje międzyorganizacyjne. Ich rola i znaczenie w dobie Industry 4.0 pozostanie nienaruszona w kolejnej fazie, o której początkuje się już powoli mówić – Industry 5.0, nakierowanej na ludzi i ich powiązania z maszynami (ang. Human-centric solution). Zmianie ulegną jedynie technologie wspierające proces nawiązywania, rozwijania i produktywnego wykorzystywania relacji w gospodarce sieciowej, np. Technologie cyfrowe i platformy współpracy, pozwalające poprzez użytkowanie tzw. Efektu synergii z jednej strony na uniemożliwianie marnotrawstwu, z drugiej zaś – na dostarczanie konsumentom niestandardowych produktów w pełni odpowiadającym ich oczekiwaniom i potrzebom.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Relacje międzyorganizacyjne w dobie INDUSTRY 4.0 (E-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.