Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam w głównej mierze z fabrykami zachodnich marek, a także firmami rodzaju Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest jednakowo uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce". W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.
Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z nieznacznych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Korzystną lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć wspaniałe wyniki w Chinach dzięki temu, iż po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i przystosowały się do chińskiej kultury biznesowej.
Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do ergonomicznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. obszerny nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest asygnowana dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma rozmiar ergonomiczny i w prosty sposób opisuje jednocześnie mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
Tytuł Biznes po chińsku. Szanse, zagrożenia, ryzyka Autor Kamil Biernat,Liwei Cai,Sofya Chashchina Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382312638 ISBN 9788382312638 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes ilość stron 236 Format 15.8x23.3x1.2 cm Rok wydania 2022 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Biznes po chińsku. szanse, zagrożenia, ryzyka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.