Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz
Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, użytkowania i sprawności Buyer Persony. Chodzi w niej o dostosowanie artykułu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to mnóstwo osób – o budowę sztucznego profilu nieprzeciętnego klienta docelowego.
Nie zgaduj – pytaj
W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest przede wszystkim na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swych klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które jest oparte na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz wydobywaniu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami lub w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, aby uzyskać jak najwięcej informacji. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste wymogi i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swych klientów.
Czego m.in. Dowiesz się, czytając tę książkę?
- jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie stwarzać precyzyjne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów
- jak rozróżniać zapotrzebowania rozmaitych grup klientów i na tej podstawie produkować różne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe
- jak zastosować wiedzę zdobytą w trakcie konwersacji z klientami do rozszerzenia sprawności działań marketingowych i sprzedażowych
- jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy
- a głównie w jaki sposób „wejść w umysł" swojego klienta, żeby móc kreować produkty, których on potrzebuje!
***
Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach marketingowych. Buyer Persona to konkretne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują.
Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło
stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz
Z mojego doświadczenia wynika, że większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak kreować Buyer Persony dla swoich organizacji. To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony kompletnie źle. Nie pozwól, by stało się tak także w twojej firmie. Kup tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji.
Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute oraz autor książki Epic Content Marketing
Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swoich klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie. Zrozumiesz, że służąc klientom pomocą i przekazując im znaczne dla nich informacje — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Kupujący będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi. Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a dodatkowo klienci będą skłonni zapłacić ci więcej.
David Meerman Scott, autor światowych bestsellerów świeże zasady marketingu i PR oraz Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach
***
Adele Revella jest dyrektor generalną i założycielką Buyer Persona Institute oraz wiodącym na świecie autorytetem w zakresie budowy i użytkowania Buyer Person. Poprzez badania i warsztaty prowadzone poprzez jej Instytut metoda tworzenia Buyer Person stała się standardem dla tysięcy marketerów w setkach firm działających na całym świecie. Adele Revella jest bardzo popularną mówczynią, konsultantką i blogerką. Podczas swej długiej kariery w marketingu poznała tę dziedzinę ze wszelkich stron: jako dyrektor, konsultantka, szkoleniowiec i przedsiębiorca.
Tytuł Buyer Persona. Poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów Autor Adele Revella Tłumacz Marcin Kowalczyk Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788380879911 ISBN 9788380879911 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 256 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Buyer Persona. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.