Zdjęcia produktu


Hotelarstwo (Sala Józef)

(2019 / 300 / PWE / Józef Sala / broszurowa / 9788320823295)
Biznes, ekonomia Sala Józef
Dostepność na dzień 23.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

64,90 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 64,90 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Hotelarstwo

tematyką napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian jednocześnie w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, na ogół wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu.

Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej.

Rozdział 3 prezentuje elementy głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. Usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. Istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju.

W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 ukazuje specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 demonstruje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 ukazuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie.

Praca jest rezultatem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora. Książka jest adresowana typowo do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku,,turystyka i rekreacja".

Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu,,podstawy hotelarstwa". Może być także {pomocn|przydatn)a osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi. Józef Sala - profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, kierownik Katedry Turystyki na Wydziale Zarządzania UE w Krakowie.

Prowadzi wykłady z zakresu hotelarstwa, ekonomiki i organizacji gastronomii oraz marketingu. Jego wieloletnie zainteresowania naukowe skupiają się na problematyce roli gastronomii na rynku dóbr żywnościowych i turystycznym.

Jest autorem licznych artykułów i monografii publikowanych w Polsce i poza granicą. Pod jego kierunkiem w ostatnich latach wykonano kilka projektów badawczych z zakresu turystyki biznesowej, bazy turystycznej, turystyki religijnej oraz determinant zachowań konsumentów na rynku turystycznym.

Autor i współautor wielu publikacji, m.in Marketing w gastronomii (PWE, 2011). Spis treści Wstęp Rozdział 1. Hotelarstwo i jego rola w obsłudze ruchu turystycznego 1.1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy 1.2.

Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej 1.3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych 1.4. Kryteria klasyfikacji hoteli 1.5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych 1.6.

Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej 1.7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego 1.8. Rozwój hotelarstwa na świecie 1.9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce Rozdział 2.

Podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej 2.1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki 2.2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych 2.2.1.

Hotele kurortowe (resort hotels) 2.2.2. Hotele biznesowe i konferencyjne 2.2.3. Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels) 2.2.4. Hotele butikowe 2.2.5. Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych 2.2.6.

Tanie hotele 2.2.7. Motele 2.2.8. Pensjonaty 2.3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej 2.3.1. Kempingi 2.3.2. Hostele 2.3.3. Gospodarstwa agroturystyczne 2.3.4. Schroniska młodzieżowe 2.3.5. Schroniska Rozdział 3.

Usługi zakwaterowania w hotelach 3.1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach 3.2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych 3.2.1. Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu 3.2.2.

Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim 3.3. Lobby hotelowe i jego funkcje 3.4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego 3.5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania Rozdział 4.

Istota, funkcje i rola gastronomii w hotelach 4.1. Istota i funkcje gastronomii 4.2. Rodzaje zakładów gastronomicznych 4.3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym 4.4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie 4.5.

Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące 4.6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room) 4.7. Room service w hotelach i jego organizacja 4.8. Rola lounge service'u w hotelach 4.9.

Organizacja bankietów i działalności cateringowej 4.10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej Rozdział 5. Usługi dodatkowe w hotelach 5.1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach 5.2.

Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach 5.2.1. Obsługa turystyki biznesowej 5.2.2. Usługi wellness & spa 5.2.3. Usługi animacji czasu wolnego 5.2.4. Gry hazardowe 5.2.5. Usługi handlowe 5.2.6. Usługi salonów piękności i fryzjerskie 5.2.7.

Usługi butlerskie 5.2.8. Inne usługi dodatkowe Rozdział 6. Zarządzanie hotelem 6.1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji 6.2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie 6.3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.

Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego 6.4.1. Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.2. Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym 6.4.3.

Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych 6.5. Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania 6.6.

Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym 6.7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich 6.8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym Rozdział 7. Organizacja i funkcje głównych służb hotelu 7.1.

Główne służby hotelu 7.2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu 7.2.1. Służba obsługi pokoi i pomieszczeń 7.2.2. Recepcja 7.2.3. Concierge 7.2.4. Służba rezerwacji 7.2.5. Służba ochrony hotelu 7.2.6.

Służba pięter (housekeeping) 7.2.7. Pralnia hotelowa 7.2.8. Służba inżynieryjno-techniczna 7.3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii 7.4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku Rozdział 8.

Procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie 8.1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie 8.2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku 8.3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju 8.3.1.

Istota i cechy konsorcjów hotelowych 8.3.2. Formy współpracy konsorcjów hotelowych 8.3.3. Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych 8.3.4. Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych 8.4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju 8.4.1.

Pojęcie i cechy korporacji hotelowych 8.4.2. Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym 8.4.3. Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim 8.4.4.

Sposoby rozwoju korporacji hotelowych 8.4.5.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Biznes, ekonomia
  • Producent

    Sala Józef
  • ISBN

    9788320823295
  • Oprawa

    Broszurowa
  • Autor

    Józef sala
  • Wydawnictwo

    Pwe
  • Ilość stron

    300
  • Rok wydania

    2019
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Hotelarstwo. Usługi. Zarządzanie. Procesy koncentracji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    64,90 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 64,90 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Hotelarstwo. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

  • Sala józef Hotelarstwo

    Zobacz w sklepie Sala józef Hotelarstwo
    Sala Józef
    motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego...
    64,90 zł

Inne w kategorii Biznes, ekonomia

  • Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit

    Zobacz w sklepie Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit
    designowy regał o nieregularnych półkach genialnie uzupełni innowacyjne biuro i salonjest wytwarzany z laminowanej płyty wiórowej o grubości...
    1,100,85 zł
  • Negocjacje fair play Empik.com

    Zobacz w sklepie Negocjacje fair play Empik.com
    Dlaczego tak niemało transakcji, które rewelacyjnie wyglądają na papierze, w rzeczywistości kończy się porażką? Osoby, które zawierają umowy,...
    29,95 zł
  • Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce

    Zobacz w sklepie Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce
    Książka naukowa stanowiąca analizę przeprowadzonych przez autorów badań na temat zastosowania zdolności produkcyjnych w Polsce. - Tematyka książki...
    12,60 zł
  • Key text Biznes międzynarodowy

    Zobacz w sklepie Key text Biznes międzynarodowy
    Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych,...
    12,60 zł
  • Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz

    Zobacz w sklepie Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz
    Książka asygnowana jest dla osób, które są zainteresowane pracą w telefonicznym centrum obsługi. Czytelnikami jej mogą być równocześnie absolwenci...
    18,90 zł
  • Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej

    Zobacz w sklepie Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej
    Podręcznik do kształcenia zawodowego, skierowany do uczniów klas 1–3 szkół ponadgimnazjalnych.Podręcznik przybliża zagadnienia związane z podejmowaniem...
    65,80 zł
  • Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)

    Zobacz w sklepie Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)
    Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności...
    49,00 zł
  • Program lojalnościowy,647KS

    Zobacz w sklepie Program lojalnościowy,647KS
    Książka stanowi nadzwyczajne narzędzie równocześnie dla firm chcących stworzyć własny program lojalnościowy, jak i dla tych, którzy już program...
    32,00 zł
  • Odliczanie VAT w 2017 roku

    Zobacz w sklepie Odliczanie VAT w 2017 roku
    Każdy czynny podatnik VAT ma prawo do odliczenia od swego podatku należnego kwot podatku naliczonego mu w poprzedniej fazie obrotu. Jest to zasada...
    29,95 zł
  • Klasyfikacja budżetowa 2017

    Zobacz w sklepie Klasyfikacja budżetowa 2017
    W publikacji Czytelnik wynajdzie rozporządzenie w sprawie klasyfikacji budżetowej z ergonomicznymi przykładami i zestawieniami. Stanowi ona niezbędne...
    73,50 zł
  • Lobbing i jego sekrety

    Zobacz w sklepie Lobbing i jego sekrety
    Profesor Michel Clamen przedstawia lobbing jako grę toczącą się między decydentami (administracja publiczna, instytucje europejskie) a rozmaitymi...
    7,50 zł
  • Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej

    Zobacz w sklepie Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej
    Kapitał własny to jedna z najważniejszych kategorii finansowych w przedsiębiorstwie, a jego wyodrębnianie jest normalną procedurą zarówno wśród...
    22,45 zł